Κυριακή 1 Απριλίου 2012

ΛΑΒΡΑΚΙΑ ΜΕ BOLOGNESE



Η χώρα μας στα εκατοντάδες των χιλιομέτρων των ακτών της που βρέχονται από θάλασσα, έχει και ακτές βραχώδεις, άλλες προσβάσιμες και άλλες όχι, με πολύ απότομα νερά, όπου εκεί σουλατσάρουν αρκετά αρπακτικά ψάρια, όπως λαβράκια, γοφάρια, ζαργάνες, μελανούρια, σαυρίδια ή άλλα είδη ψαριών, που δεν θα έλεγαν όχι σε κάποιο δόλωμα που θα κατέβαινε αργά προς τον βυθό καρφωμένο σε ένα πολύ μικρό αγκίστρι, το οποίο με την σειρά του είναι δεμένο σε μια πολύ λεπτή και αόρατη πετονιά. Ένα τέτοιο δόλωμα σίγουρα δεν προκαλεί υποψίες, κάμπτει την καχυποψία και των πιο δύσπιστων ψαριών με αποτέλεσμα την προτίμησή τους σ’ αυτό. Τέτοια σημεία με απότομα και βαθιά νερά αναζητούμε συνήθως στις απότομες βραχώδεις ακτές, τα ακρωτήρια, στις σκάλες των λιμανιών κ.λ.π.

Έχοντας στα χέρια μου ένα επτάμετρο καλάμι Bolognese της Shimano, το Catana Te 5707 GT AX  που φορούσε ένα μηχανισμό 1000ρι, τον  Exage1000 RA της ίδιας εταιρείας, μια καλοσυνάτη ημέρα, που τίποτα δεν θύμιζε, από τις προηγούμενες ημέρες που επικρατούσε πραγματικό πανδαιμόνιο, με τα αφρισμένα κύματα να ξεσπούν την μανία τους πάνω στους βράχους της ακτής, βρέθηκα στον τόπο του ψαρέματος. Είναι ένα μικρό φυσικό λιμανάκι με βραχώδεις ακτές να το περιβάλουν. Η ημέρα που ακολουθεί μετά από μια θαλασσοταραχή, θεωρείται  πολύ αποδοτική, αφού κοντά στην ακτή με το σκάσιμο των κυμάτων πάνω στα βράχια δημιουργείται ένα φυσικό μαλάγρωμα, από τους μικροοργανισμούς που αιωρούνται παρασυρόμενοι από τα κύματα. Πολλά αρπακτικά επιλέγουν να κινούνται προς τις περιοχές αυτές για αναζήτηση της τροφής τους.

Ως δόλωμα για τον συγκεκριμένο τόπο επέλεξα φιλέτο σαρδέλας, λωρίδες ολόφρεσκου καλαμαριού και φυσικά bigattini. Ο λόγος που επέλεξα τα δύο πρώτα είναι γιατί στο σημείο αυτό γίνεται πάντοτε μαλάγρωμα από σαρδέλα και καλαμάρια από τους ντόπιους ψαράδες της περιοχής, και τους παράκτιους ερασιτέχνες κι έτσι τα ψάρια είναι συνηθισμένα στην γεύση αυτή. Το bigattini προτιμάται ως εναλλακτικό δόλωμα, αφού δεν συμβαίνει να είναι πάντα στις προτιμήσεις των ψαριών. Με τρία εναλλακτικά δολώματα, όμως σίγουρα η επιτυχία του ψαρέματος έχει πολύ υψηλά ποσοστά. Το Catana Te 5707 GT AX  που το μήκος του σε πλήρη ανάπτυξη φτάνει τα 7.00 μέτρα, με action 4-20 gr, θεωρώ πως είναι το πιο ιδανικό καλάμι με το απαραίτητο μήκος καλαμιού, για το σημείο αυτό, για τους παρακάτω λόγους:
 Έχοντας ένα καλάμι στα χέρια μας με αρκετά μαλακή δράση κορυφής, όπως είναι το Catana Te 5707 GT AX, κατασκευασμένο από άνθρακα υψηλής συνοχής και αντοχής, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λεπτές πετονιές και να δουλέψουμε τα καχύποπτα θηράματά μας ακόμη και με πολύ λεπτά παράμαλα. Έτσι στην μπομπίνα του Exage1000 RA έχω φορτώσει μάνα με διάμετρο 0,14mm η οποία διαθέτει πολύ καλή αντοχή στον κόμπο, ενώ για παράμαλλα επέλεξα την αόρατη πετονιά sakana με διάμετρο 0,14mm, η οποία διαθέτει πολύ καλή ελαστικότητα και αντοχή. Το μήκος των παράμαλλων κυμαίνονταν από 100cm έως 130cm, ενώ τα αγκίστρια της Morigen, μακρόλαιμα Νο 14-12, καρμπονούχα, με χημική επεξεργασία, δεν αφήνουν τα ψάρια να πληγώσουν την πετονιά. 

Φελλούς στην συγκεκριμένη ημέρα επέλεξα σε σχήμα αχλαδιού με μολύβι στο κάτω μέρος τους, για να είναι πολύ σταθεροί, ιδιαίτερα όταν η θάλασσα ήταν ακόμη ταραγμένη
Επίσης ένα άλλο πλεονέκτημα αυτού του φελλού είναι ότι μου επιτρέπει με το βάρος του να φτάσω το δόλωμά μου λίγο μακρύτερα από την ακτή, ενώ τα μολυβάκια που χρειάζεται να βάλω για να στρώσω την πετονιά μου είναι ελάχιστα. Τέσσερα έως πέντε σχιστά των 0,10 gr είναι θαρρώ αρκετά. Την σύνδεση με την μάνα την κάνω πάντοτε με θηλιά, αποφεύγοντας τους κόμπους στο στριφτάρι, που είναι πιο επίφοβοι. Ρίχνω την αρματωσιά μου στο νερό σε μια απόσταση από το σημείο μου 10-15 μέτρα και μαλαγρώνω την περιοχή. Γνωρίζοντας εκ των προτέρων το βάθος των νερών που ήταν περίπου 10 μέτρα, προσάρμοσα την αρματωσιά μου να ψαρέψει λίγο πιο πάνω από τα μεσόνερα. Το μικρό λιάνωμα που είχε εκείνη την στιγμή, δεν άφηνε το δόλωμα να κατέβει στο σημείο που θα ψάρευε με αποτέλεσμα να έχω συχνά τσιμπήματα, και κάποια πιασμένα μικρόψαρα που επέστρεφαν πάλι στο νερό.

Κάποια στιγμή όμως φαίνεται πως το σεβάστηκαν που τους χάριζα την ζωή κι έτσι αποφάσισαν να μου αδειάσουν την γωνιά κάνοντας το ψάρεμά μου πιο ουσιαστικό. Δύο σαυρίδια έκαναν την αρχή και ακολούθησαν τρεις γόπες. Αμέσως μετά μια μικρή παύση και ξαφνικά ο φελλός βυθίστηκε απότομα, αδειάζοντας ταυτόχρονα αρκετά μέτρα από την μπομπίνα του μηχανισμού. Από την μέχρι τώρα ήρεμη κατάσταση, πέρασα γρήγορα σε κατάσταση συναγερμού. Έχοντας το καλάμι συνεχώς στα χέρια μου, κάτι που το επιτρέπει το πολύ μικρό του βάρος, ακολουθώ μικρομετρική ρύθμιση, έχοντας ως όπλο τα πολύ καλά φρένα του μηχανισμού. Για τις πετονιές μου ούτε λόγος, αφού τις έχω ψαρέψει και γνωρίζω τα όριά τους. Η απαλή λειτουργία του μηχανισμού σε συνδυασμό με το μικρό βάρος του συνόλου έκαναν την πάλη με το ψάρι πραγματική απόλαυση. Καλάμι, μηχανισμός, πετονιές και αγκίστρι, δοκιμάζονται στο έπακρο. Το ψάρι δείχνει να είναι καλό και από την μάχη που δίνει, μοιάζει να είναι λαβράκι. Με τέτοια εργαλεία όμως στα χέρια μου η μάχη μοιάζει να είναι άνιση. Ρυθμίζω ακόμη δύο κλικ στα φρένα, θέλοντας να φτάσω στα όρια της πετονιάς, η οποία δεν δείχνει να συγκινείται από τα κεφαλώματα του ψαριού. Σε λίγο η ασημογκρί σιλουέτα ενός υπέροχου λαβρακόπουλου 800 γρμ. κατευθύνεται με τις κατάλληλες κινήσεις προς την απόχη. 

Το ασημογκρί του χρώμα σπάει για λίγο το μουντό μαύρο χρώμα των βράχων όση ώρα το αφήνω για να μπορέσω να το θαυμάσω, πριν πάρει την θέση του στο ψυγείο με τον πάγο. Αντικατάσταση παράμαλου, έτσι για τον φόβο των Ιουδαίων και πάλι γρήγορα η αρματωσιά μου στο νερό. το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται μετά από αναμονή είκοσι λεπτών. Η παραβολή του καλαμιού σε συνδυασμό με τον μηχανισμό κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους και οδηγούν άλλο ένα λαβράκι των 900 γρμ στην απόχη. Ξανά αλλαγή παράμαλου και πάλι η αρματωσιά στο νερό. Aπό δω και πέρα όμως θαρρεί κανείς ότι τα μοναδικά ψάρια που κυκλοφορούσαν στην περιοχή τα έπιασα εγώ. Δεν πειράζει όμως, οι συγκινήσεις που μου χάρισαν και οι στιγμές που πέρασα κοντά στην γαλανή, ήταν αρκετές να μου γεμίσουν άλλη μια φορά τις μπαταρίες και να γυρίσω πίσω χαρούμενος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου