Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

ΛΑΒΡΑΚΙΑ ΣΤΟ ΣΚΑΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ



Ήθελα από τη μία να ικανοποιήσω την περιέργεια μου για τις επιδόσεις του νέου αποκτήματος, αλλά και κάποιων καινούριων τεχνητών που μου πρότειναν φίλοι που τα δοκίμασαν και από την άλλη ήθελα να αναμετρηθώ με αυτόν τον υπέροχο μαχητή.

 



Το Spinning έχει κερδίσει το δικό του κοινό στις τάξεις των ερασι­τεχνών, αφού είναι μια τεχνική που δεν απαιτεί ιδιαίτερα ακριβό εξοπλισμό και σου προσφέρει τη δυνατότητα να ζήσεις έντονες στιγμές συγκίνησης χωρίς μεγάλη ταλαιπωρία από το ψάξιμο των νωπών δολωμάτων ή άλλων παρελκόμενων.


Είναι μια τεχνική που με έχει κερδίσει τον τελευταίο καιρό, αφού μου δίνει τη δυνατότητα να βρίσκομαι γρήγορα κοντά στην ακτή, απολαμβάνοντας τη θαλάσσια αύρα, χωρίς τη σκοτούρα της έλξης του σκάφους, της καθέλκυσης του ή της ανέλκυσης του ή ακόμα όταν ο Ποσειδώνας έχει τις ακεφιές του και δεν μπορώ να μπω με τη βάρκα μέσα στο νερό.



Έχοντας, λοιπόν, πάντα στο πορτμπαγκάζ το βαλι­τσάκι με τα ψαρικά ετοιμοπόλεμο, αλλά και εξοπλισμένο με τα νέα τεχνητά της Shimano και της  River2Sea, κατευθύνθηκα προς την περιοχή που θα αναζητούσα τους λάβρακες. Στα είκοσι λεπτά της διαδρομής μέσα από μια αγροτική οδό, έφτιαξα σενάρια «ψαρευτικής» φαντασίας, για το μέγεθος των ψαριών και τον τρόπο που θα έφερνα στην απόχη μου αυτό το υπέροχο ψάρι.

 Ένας νοτιοανατο­λικός 3Β φυσούσε στην περιοχή, παρασέρνοντας με τη δύναμη του τα ξεραμένα φύκια που βρίσκονταν στην ακτή, κάνοντας παράλληλα τα κύματα να αφρί­ζουν κατά διαστήματα. Ιδανικές συνθήκες για το Spinning. Το λαβράκι αρέσκεται να κρύβεται μέσα στους αφρούς και να κυνηγά με αυτόν τον τρόπο τα θηράματα του, που είναι μικρά αφρόψαρα, όπως αθερίνες, γαύροι, μικρά κεφαλόπουλα, επιτιθέμενο με μεγάλη ταχύτητα.


Ετοίμασα το νέο μου καλάμι, ένα Speed Master της Shimano με μήκος 2.40m, action7-21gr προσαρμόζοντας τον μηχανι­σμό exage 2500RB της Shimano, στον οποίο είχα φορτωμένη μια πετονιά special spinning beast master της Shimano με διάμετρο 0,22mm και για παράμαλλο 6 μέτρα αόρατη Sakana διαμέτρου 0,235 mm προσαρμοσμένο με στριφτάρι. O Στράτος είχε ένα καλάμι Catana 180L με action 3-14gr εφοδιασμένο με ένα μηχανισμό exage 2500RB της Shimano, στον οποίο είχε φορτωμένο νήμα Power Pro διαμέτρου 0,15mm, για να καλύπτει τις κοντινές ρίψεις κοντά στα βράχια. Στη διάρκεια του ψαρέματος έγιναν αρκετές ρίψεις δοκι­μάζοντας πολλά ψαράκια, διαφόρων εταιρειών, που μου είχαν προτείνει φίλοι. Όμως τα είχαν ψαρέψει σε διαφορετικές περιοχές. Σίγουρα τα νερά ήταν άλλα, όπως και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν ήταν άλλες.


Έτσι πιστεύω πως στη συγκεκριμένη στιγμή τα ψαράκια δεν απέδιδαν τα αναμενόμενα. Βάζοντας ένα ψαράκι της Shimano και συγκεκριμένα το Silent assassine με κωδικό 02Τ, μετά από τρεις ρίψεις άκουσα το γλυκό ήχο των φρένων και αισθάνθηκα το καλάμι να γέρνει μπροστά. Τα φρένα του  δοκιμάστηκαν όπως δοκιμάστηκε και η αντοχή του καλαμιού από τα συχνά φευγιά του ψαριού που πρόδιδε το μέγεθος του. Μετά από μάχη λίγων λεπτών και τα δύο εργαλεία έφεραν σε πέρας την αποστολή τους. Ένας λάβρακας γύρω στο ενάμιση κιλό μπήκε στην απόχη και σε λίγο στόλιζε το ψυγείο μου.


Αλλαγή τόπου κατά μήκος της ακτής και άρχισα ξανά τις ρίψεις. Το μηχανάκι με λόγο περιστροφής 5.2:1, έκανε πολύ καλά τη δουλειά του, αφού ο λόγος περιστροφής του είναι ιδα­νικός, αποδίδοντας με την ταχύτητα του τη σωστή πλεύση στα τεχνητά μου δολώ­ματα. Μετά από αρκετές ρίψεις ένας γλά­ρος έδειξε την προτίμηση του στο τεχνη­τό μου δόλωμα. Παρά τις δικές μου φωνές να τον απομακρύνω, ο αφιλότιμος κατάφερε να πιαστεί στη σαλαγγιά. Οι σκηνές που εκτυλίχθηκαν ήταν τραγελα­φικές. Κατά τη διάρκεια του λεβαρίσματος προσπαθούσε να απελευθερωθεί απεγνωσμένα, άλλοτε βουτώντας στο νερό και άλλοτε πετώντας ψηλά κι εγώ να μαζεύω την πετονιά «πετώντας γλάρο». Ο Στράτος, που μέχρι εκεί­νη τη στιγμή παρακολουθούσε την τεχνι­κή πετάγματος, δεν μπόρεσε να κρατηθεί από τα γέλια και εξαντλημένος κρατώ­ντας την κοιλιά του, πειράζοντας με μου έλεγε «να τον κρατήσω για να φάμε το βράδυ γλαρόσουπα».

Αν και κατά καιρούς άκουγα ιστορίες φίλων για το πιάσιμο κάποιου γλάρου που προτίμησε τα μικρά τεχνητά τους, ποτέ δεν πίστευα πως θα έπιανα κάποτε γλάρο. Να όμως που επαληθεύεται το ρητό «ποτέ μην λες ποτέ». Με απαλές κινήσεις έφερα το πουλί κοντά μου, αφού δεν ήθελα να το τραυματίσω και το ελευθέρωσα.


Απομακρύνθηκε γυρνώντας για μια στιγμή το κεφάλι του προς το μέρος μου σαν να ήθελε να με ευχαριστήσει ή και να μου ζητήσει συγνώμη που με καθυ­στέρησε με το άτυχο πιάσιμο του, παρα­σέρνοντας στο φευγιό του και τους υπό­λοιπους γλάρους που είχαν ήδη μαζευτεί κοντά. Σειρά του Στράτου να κάνει πρακτική τα όσα πριν λίγο παρακολουθούσε. Οι ρίψεις ήταν συνεχείς ώσπου ένας λάβρακας αξιόλογου μεγέθους ταλαιπώρησε καλάμι και μηχανισμό για μια ακόμη φορά. Με τις υποδείξεις μου ο Στράτος κατάφερε να φέρει το ψάρι κοντά στην απόχη, ώστε να το αποχιάσω. Το ασημογκρί του χρώμα φέγγιζε μέσα στην απόχη μου και σε λίγο πήρε τη θέση του δίπλα στον πρώτο. Ο ήλιος άρχισε να γέρνει και ένα σμήνος από κουνούπια, κακό αποτέλεσμα των πολλών ορυζώνων που υπάρχουν στην περιοχή, μας ανάγκασαν να μαζέψουμε με γρήγορες κινήσεις και να μπούμε στο αυτοκίνητο, ικανοποιημένοι από το απο­τέλεσμα της ψαριάς.
Σε λίγο τα δύο λαβράκια, ψημένα στα κάρβουνα με μπόλικο λαδολέμονο, στό­λιζαν το τραπέζι μας. Φυσικά δεν έλειψαν κι εκεί τα πειράγματα και τα γέλια γύρω από το περιστατικό του γλάρου. Θάλασσα είναι αυτή και πάντα επιφυλάσσει όλων των ειδών τις εκπλήξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου